21 sierpnia 2013

Wakacyjny kalejdoskop




chorwacki Ston i jego długie na pięć kilometrów mury obronne i solne pola





chwila w Dubrowniku




i już Czarnogóra - urokliwy Perast z pięknym widokiem na wyspę św. Jerzego i wyspę Matki Boskiej na Skale




tajemnicza Budva



tętniące życiem i kolorami wybrzeże - Petrovac z klifowym wybrzeżem, wyspa Sveti Stefan (niestety jeden wielki hotel) i plaża przekornie chyba nazwana "drobni pijesak"




 piękny, średniowieczny Kotor z zapierającymi dech w piersi widokami roztaczającymi się z twierdzy 
św. Jana - 1426 stopni pod górę :)




spokojne Herceg Novi

38 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. no nie da się ukryć ;)
      w tym kawałku Chorwacji zupełnie inaczej niż na Istrii, a w Czarnogóra z innym klimatem niż Chorwacja ;D

      Usuń
  2. Kocham wszystkie ! ! ! Od babeczek na stałe w oknie po kamienne uliczki, widoczki i Twoje podrośnięte dziewczęta :), będę sobie potem na spokojnie zaglądać i oglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i nie znalazłam maila do Ciebie, więc taką prywatę zrobię tutaj - jak coś potrzebujesz ze skorup to pisz ;)

      Usuń
    2. babeczki na stałe, a powyżej w oknie - słabo widać ;), słoiki z kompotami i gąsiorek ;)
      Jo, ja nawet nie wiem kiedy tak podrosły :> i postanowiłam sobie przy okazji wyjazdu jakieś albumy pozakładać i w końcu trochę zdjęć wywołać ;)
      ale ja mam do Ciebie mejla ;)

      Usuń
  3. Wymarzone wakacje :-) Po prostu pięknie :-)
    Patrząc na Twoje zdjęcia zdaję sobie sprawę jak wiele jeszcze przede mną do zobaczenia :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam to samo ;) i po tym wyjeździe duży żal, że więcej Czarnogóry nie udało się nam zobaczyć, ale miejsce w które trafiliśmy tak się nam spodobało, że zostaliśmy na cały wyjazd ;)
      będzie po co wracać :D

      Usuń
  4. Cudowna architektura i doskonale ujęte jej piękno na zdjęcia :) Super! Zazdroszczę odwiedzonych miejsc. Ściskam, Meg.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, a ja zazdroszczę Paryża ;D

      Usuń
  5. co za cudowne widoki, chce się tam być natychmiast! pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja chciałabym teraz być ;)
      pozdrawiam !

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. ja też :D
      ale teraz i Czarnogórę ;)

      Usuń
  7. poproszę o teleportację w trybie pilnym do miejsca, w którym zostały zrobione zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natko Zielona, gdybym tylko mogła załatwiłabym Ci taką podróż od ręki :>
      posyłam Ci jedynie fotograficzną sugestię a reszta zależy od Ciebie ;)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. ;D
      a mi bardzo spodobały się portrety z wystawy, którą sfotografowałaś :D

      Usuń
  9. Cudowne, wakacyjne klimaty. I jak tu nie wielbić Chorwacji...

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne wakacje miałaś i pięknie je sfotografowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wspaniale było, jeśli choć trochę oddałam to na zdjęciach to bardzo mi miło :)

      Usuń
  11. Piękne wakacje i nie mniej pięknie zatrzymane w kadrach wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Gosiu, to było już tak dawno :>

      Usuń
  12. O, jak miło powspominać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak się cieszę, że trafiłam u Ciebie na tego posta z Czarnogóry i że zrealizowałam pomysł wakacji właśnie tam :D

      Usuń
  13. Miło się ogląda te wakacyjne obrazki, gdy do okien puka już jesień.

    Swoją drogą ciekawe te komentarze jak powyżej. Wyznajesz się na tych robaczkach? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;D
      kompletnie nie, a co więcej boję sie nawet na nie kliknąć ;)

      Usuń
  14. Dubrownik chce zobaczyc od mniej wiecej 5 lub 6 klasy szkoly podstawowej, pomyslec, ze ciagle jakos sie nie zlozylo:) Cudowne zdjecia, moge patrzec bez konca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to była dosłownie chwila i ja będę chciała go jeszcze porządnie pozwiedzać ;)

      Usuń
  15. Z Czarnogóry wróciliśmy niedawno, Chorwację odwiedziliśmy dwa razy parę lat temu. Obydwa kraje piękne i czuć w nich prawdziwe bałkańskie klimaty. Gdybym miała dokonać wyboru, raczej byłaby to Chorwacja:) Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń